Wednesday 12 July 2017

Suplemen terbaik untuk dapatkan kulit sihat dan cantik


Suplemen untuk dapatkan kulit sihat dan glowing
Setiap tablet vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuklah kulitnya (500 mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C dari buah kedalam tubuh kita setiap jam.

Dalam kajian klinikal yang telah dilakukan telah membuktikan vitamin C dalam tablet Shaklee (yang dilepaskan secara berperingkat dalam masa 5 jam) mampu kekal didalam plasma darah selama 24 jam.

Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (ekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai vitamin C complex yang berfungsi untuk meningkatkan imunisasi, melegakan keradangan, melawan jangkitan bakteria dan elak daripada serangan radikal bebas.

Antara manfaat utama suplemen sustained-released vitamin C adalah:

1. Membentuk kolagen: meransang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Vitamin C mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot daripada menjadi lembik dan kendur.

2. Meningkatkan sistem pertahanan badan: membina sel darah merah yang lebih sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, meningkatkan pertahanan badan daripada alergi. Juga membantu mengelakkan daripada selesema dan batuk yang berpanjangan.

3. Membantu kulit agar lebih sihat dan cantik: pengambilan suplemen yang selamat dan semulajadi amatlah penting jika ingin dapatkan kulit yang sihat dan cantik serta cerah. Vitamin C membantu melambatkan penuaan dan menghalang daripada pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

[Testimoni vitamin C shaklee]

Gambar 1: Testimoni pengambilan Vitamin C Shaklee untuk masalah mulut berkudis

Gambar 2: Testimoni pengambilan Vitamin C shaklee untuk masalah kayap

Gambar 3: Testimoni untuk masalah kulit sensitif dan gusi berdarah


Amaran!
Image via Google


1 batang rokok mampu melupuskan 50-100mg vitamin C
Keresahan melampau mempercepatkan penyusutan vitamin C dalam badan
Pil penahan sakit (pain killer) menyusutkan vitamin C yang banyak
Pengambilan dos berlebihan vitamin C boleh menyebabkan cirit birit (12 kapsul)

Cadangan hidangan atau pengambilan suplemen:

2 kali sehari; selepas makan untuk pengambilan suplemen vitamin C harian

Sila follow ig dan fb: Ester_Natural Vitamin Shop


Sedikit tips daripada admin sendiri, admin juga amalkan pengambilan suplemen tambahan untuk dapatkan kulit sihat dan untuk elakkan masalah kulit seperti berjerawat dan mencerahkan kulit. Tapi kena ingat pengambilan apa-apa suplemen tambahan atau vitamin, tipsnya perlu banyakkan minum air putih dan elakkan pengambilan kafein semasa telan vitamin C. Dan tips yang paling penting, kena konsisten.

Dapatkan konsultasi dan info lanjut daripada pengedar shaklee anda,
017-8297529 (Ester),
Agen Shaklee Kota Kinabalu-Ranau

Terima kasih dan selamat membaca!

No comments:

Post a Comment